طراحی سایت خبری

در طراحی سایت خبری چند نکته را باید مورد توجه قرار داد، از جمله داشتن گزینه هایی مانند روتیتر، لید، تصاویر شاخص، آلبوم تصاویر، فهرست پخش صوتی و تصویری، کلید های اشتراک گذاری (همرسانی) در شبکه های اجتماعی، نکات فنی و آموزشی سئو، کنتر نوارهای کناری وبسایت، کنترل رنگبندی توسط مدیر، اسلایدرها و... که در زمره‌ی رده بالاترین موارد فنی و تکنیکال قرار دارند و باید در فریم وورک وبسایت پیشبینی و رعایت شوند.

در دنیای امروز یعنی دنیایی که ما و هم نسلانمان در آن به سر میبریم، دانستن یا ندانستن مسئله ایست که رویکردهای ما را دوچار تغییر خواهد کرد و این به آن معناست که دنیای ما بیش از پیش تشنه آگاهییست و پیروزی ازآن کسانیست که پیشتر آگاه شوند و بیشتر آگاه کنند و در این روند، خبرنگاران، رسانه های خبری، خبرگزاریها، پایگاه های خبری و اهالی خبر نقش اصلی را بر عهده دارند و اساسیترین وسیله برای آگاهی بخشی به دیگران، داشتن یک رسانه مناسب است. رسانه، رابطیست میان شما و جامعه.

یکی ارزانترین و همه گیرترین رسانه هایی که امروز در دسترس ما قرار دارد، وب سایت و پایگاههای اینترنتی هستند. امروزه با اینکه شبکه های اجتماعی و اپ های پیام رسان نیز به جمع رسانه های عمومی پیوسته اند ولی جایگاه ویژه وبسایتها همچنان حفظ شده و خواهد شد. اما چرا؟ چرا جایگاه وبسایت ها همچنان به عنوان یکی از برترین رسانه ها حفظ شده است؟ به این دلیل که:

  1. در دنیای بزرگ و پر رفت و آمد اینترنت، داشتن یک پایگاه استاندارد در جایگاهی ویژه بسیار لازم است.
  2. وبسایت ها بر خلاف شبکه های اجتماعی و سرویس های پیام رسان، امکان ایندکس شدن را دارند.
  3. ایندکس شدن یعنی امکان جذب روزانه‌ی مخاطب از میان چندصد میلیون کاربر روزانه‌ی موتورهای جست و جو بدون هزینه آگهی.
  4. دنیایی بی حد و مرز از کاربران.
  5. تولید محتوای قابل جست و جو، همیشگی و در دسترس.
  6. جایگاهی رسمی تر نسبت به شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها.
  7. بانک داده های اختصاصی و قابل کنترل.
  8. و …

در همین چند سال، طراحی سایت خبری بیشترین درخواست از میان انواع وبسایتها را به خود اختصاص داده و دلیلش هم اهمیت آگاهی رسانی در عصر حاضر است. هرچند طراحی وب سایتهای خبری به تخصص بالایی نیاز دارند اما امروزه شاهد ظهور پوسته های ارزان قیمتی هستیم که علاوه بر داشتن ضریب امنیتی بسیار کم، از کارایی و انعطاف مناسبی نیز برخوردار نیستند. ضعف امنیتی به دلیل وجود باگهای فراوان و ارائه نشدن بروزرسانی، بزرگترین ایراد پوسته های ارزان قیمت به شمار میرود و دلیل اصلی هک شدن بسیاری از وبسایتها نیز دست کم گرفتن همین ایرادات پنهان است.

در طراحی سایت خبری چند نکته را باید مورد توجه قرار داد، از جمله داشتن گزینه هایی مانند روتیتر، لید، تصاویر شاخص، آلبوم تصاویر، فهرست پخش صوتی و تصویری، بخش آنلاین ویدیو و صوت، کلید های اشتراک گذاری (همرسانی) در شبکه های اجتماعی، نکات فنی و آموزشی سئو، کنترل نوارهای کناری وبسایت، کنترل رنگبندی توسط مدیر، اسلایدرها و… که در زمره‌ی رده بالاترین موارد فنی و تکنیکال قرار دارند و باید در فریم وورک وبسایت پیشبینی و رعایت شوند. انتخاب یک میزبان خوب نیز یکی دیگر از شرایط طراحی سایت خبری به شمار میرود که باعث بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جست و جو شده و در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب میکند.

در پایان این نکته را یادآوری میکنم که طراحی سایت خبری و یا طراحی وبسایت با هر کاربردی که باشد به تخصصی ویژه ای نیاز دارد و در صورت رعایت نکات و اصول کدنویسی و نشر محتوا، میتوان به پیشرفت و دیده شدن وبسایت بسیار امیدوار بود. در ادامه از شما دعوت میکنم به چند نکته عمومی در مورد نشر درست محتوا توجه بفرمایید:

  • متن شما باید دست کم ۳۰۰ واژه را شامل شود تا توسط موتورهای جست و جو ( مانند گوگل ) مورد توجه قرار گیرد
  • انتخاب کلید واژه مناسب، به این معنی که واژه مورد نظر را در تیتر بنویسید و سپس آنرا پنج بار در متن بصورت درست بکار ببرید
  • اگر نوشته شما شامل سه لینک به سایر وبسایتها باشد در فهرست نتایج گوگل در جایگاه بالاتری قرار خواهد گرفت
  • و…

این تنها بخشی کوچک از آنچیزیست که آن را اصول سئو مینامیم و همه را در فریم ورک پارسیان (WPnio) گنجانده ایم.

6165
 5

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.